Over HV Java

Huurdersvereniging Java (“HV Java”) is er voor de belangen van huurders die van Bouwinvest huren op het Java-eiland. Dat zijn totaal meer dan 700 huurders met verschillende wensen voor hun woongenot en woonkosten. HV Java zet zich in voor betaalbare huren, controle op onderhoud en servicekosten, verduurzamingen voor een mooie, veilige en groene leefomgeving.

HV Java bestaat sinds 1999 en is opgericht voor en door bewoners. HV Java heeft als vereniging volledige rechtsbevoegdheid en is ingeschreven in het handelsregister (KvK nr. 341155010). De statuten vindt u hier. De laatste wijziging heeft plaatsgevonden tijdens de algemene ledenvergadering (ALV) van 7 december 2020.

Hoe meer mensen er lid zijn, des te beter we de belangen en wensen van de bewoners kunnen vertegenwoordigen. De contributie bedraagt slechts 15,- per jaar. Word lid door je hier op te geven.

Het bestuur van HV Java is gekozen door de leden. Ze vertegenwoordigt huurders, organiseert bijeenkomsten en houdt de leden op de hoogte van nieuws.

• Wisso Wissing, voorzitter ✉️

• Tom Spel,  penningmeester ✉️

• Simon Groen, bestuurslid ✉️

• Fabian Dreher, bestuurslid

LEDENADMINISTRATIE

Ledenvergadering en werkgroepen

Op onze ledenvergaderingen praten we met elkaar over hoe we plezierig kunnen blijven wonen met elkaar en stellen jaarlijks een activiteitenplan op. Werkgroepen zijn actief op de onderwerpen die huurders belangrijk vinden en die ze willen verbeteren. Deze groepen ondersteunen het bestuur.

Het bestuur zet zich in om nieuwe mensen bij de activiteiten van de vereniging te betrekken. Het is echt leuk om bij te dragen en om resultaat te boeken - dat weten we uit eigen ervaring. Als huurder kun je zelf aangeven hoeveel tijd en energie je in huurderskwesties wil investeren. In een kennismakingsgesprek willen we dat graag toelichten. Maar één ding is zeker: we hebben je steun nodig! Wil je kennis delen over de onderwerpen? Doe dat vooral en meld je bij ons aan!

De on-aflatende inzet van bestuur en commissies - samen met het volume van onze huurdersvereniging maken dat we zichtbaar zijn, worden gehoord en resultaat boeken.

Contactpersonen per GeBOUW

HV Java streeft ernaar dat elk gebouw (MVGM noemt ze “stempel”) een contactpersoon heeft zodat de communicatielijn kort en snel is. Handig voor bepaalde gezamenlijke thema’s of bepaalde problematiek. Wil jij contactpersoon worden? Kijk of jouw gebouw al een contactpersoon van HV Java heeft, zo niet: maak dan hier je interesse kenbaar. We nemen dan contact met je op.

Stempels mét contactpersoon: 2, 3, 4, 5, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 18, 21, 22, 26, 27, 28, 29, 30, 33, 34, 36, 37, 38.

Stempels nu nog zonder contactpersoon: 1, 5, 6, 7, 17, 19, 20, 23, 24, 25, 31, 32, 35.

Bouwinvest Residential Fund

Verhuurder Bouwinvest Residential Fund is eigenaar van de ruim 700 woningen van Bouwinvest (www.bouwinvest.nl ) die zijn verdeeld over 35 gebouwen (zie plattegrond), door de eigenaar ‘stempels’ genoemd.

MVGM

MVGM is de beheerder namens de verhuurder en zorgt voor het onderhoud en beheer van de gebouwen en van (een gedeelte van) de openbare ruimte, zoals de tuinen. Voor de overige openbare ruimte en klachten kun je terecht bij de gemeente. Hier de contatcgegevens.

Federatie Huurders Commerciële Sector

HV Java is één van de oprichters van de landelijke vereniging Federatie Huurders Commerciële Sector www.federatiehcs.nl. De Federatie HCS komt op voor de belangen van alle huurders in de commerciële sector in Nederland. Zo brengt zij de problematiek van hoge huren onder de aandacht en onderneemt actie met betrekking tot het huurbeleid van (particuliere) verhuurders en/of overheidsinstellingen.

Platform-Bouwinvest

Ook neemt HV Java deel het Platform-Bouwinvest. Een overleg voor álle huurders(verenigingen) van Bouwinvest. Er is overleg over beleid op verhuurdersniveau, zoals: huur- en ZAV-beleid, duurzaamheid, servicekosten, mandatering complexbeheerders etc. Meer info hier.

Woonbond

HV Java is actief lid van de Woonbond, die onze vereniging maar zeker ook onze leden, met raad en daad bijstaat.